torsdag 12. februar 2009

Dag 22-28 6feb-12feb Vesle nup-Finse


Her sitter vi (4 ulike NPL turer) sammen og nyter en god 3 retters middag.
Fra Haukeliseter til Hellevassbu brukte jeg hele 3 dager. Dette er en tur som på sommerstid er estimert til 7 timer. Årsaken til dette var snømengden. Utrolig tungt og tidkrevende å bakse i snøen. Men det er god trening :)

8 feb gikk jeg fra Hellevassbu til Litlos. Fortsatt mye snø men vinden var i gang med å pakke den og gjorde forholdene noe bedre. De 16km var i midlertid mer enn nok og jeg var helt ferdig da jeg kom frem. Dagen etterpå ble derfor til en hviledag.

Hviledagen gjorde godt og den 10 gikk jeg opp til Sandhaug. En tur på 25km. Var også rimelig kaldt den dagen. Da jeg nærmet meg hytta viste temp måleren -27 grader.

Den 11 feb ble enda mer effektiv med nærmere 35km til Kjeldebu. Her traff jeg på to grupper som jeg både har lest om i hyttebøkene og sett sporene til. Også disse er på vei til Nordkapp. Veldig hyggelige folk. Også kjekt å snakke om og utveksle erfaringer med noen som har samme mål som en selv.

I dag har det også vært en bra dag. Hadde en ganske så tung passering av Helvetesnutene og Helvetesgilet. Kan skjønne navnevalget. Ikke så sikker på at denne godværsruta er så mye kjappere en den for dårlig vær. Kom allikevel frem til Finse ca 1830. Nok en gang er vi samlet flokk; Kjell Ivar, Stian, Tonice, Arnt Helge, 6 bikkjer og meg. Tilfeldigvis har også Erik Moe (nok en NPL'er) + en kompis av ham også kommet frem til Finse fra Haugastøl. Så alt i alt er vi nå samlet 4 forskjellige NPL turer.

Kan legge til at det har vært strålende sol de siste 5 dagene. Etter nok en ibux kur prøver jeg meg igjen med å friskmelde kneet. Har ivertfall ikke kjent noe på noen dager.

I morgen legger jeg ut på 4 etappe mot Tyinkrysset.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er moro å lese fra turene dine. Jeg gleder meg til neste rapport allerede,tvi,tvi...Hilsen Lisbeth A.