fredag 20. februar 2009

Dag 36 Tyinkrysset-Fondsbu


Dagen i dag startet med litt asfalttrasking. Opp fra Tyinkrysset til Tyin (ca 4km) var det heldigvis noe snø ytterst i veikanten så jeg kunne dra pulken med meg uten at den tok for mye skade. Ved Tyin ventet en vinterstengt vei inn mot Eidsbugarden og Fondsbu. Der traff jeg også på et uvanlig kjøretøy, en weezer, eller en boble på belter. Tydeligvis går dette kjøretøyet i travel trafikk frem og tilbake mellom Fondsbu og veien. Sporene var en fryd å følge. Føltes nesten som litt juks. Fikk en lett reis frem til Fondsbu. En betjent hytte med veldig hyggelig bemanning og god mat. De fortalte straks om James Baxter som var her for to uker siden. Det er også bra med folk her. Jeg fikk bli med på matservering nr 2. Var ikke helt forberedt på det merker jeg. Men alltid hyggelig med overraskelser. Masse trivelige folk. I morgen går veien videre mot Gjendebu.

Ingen kommentarer: