søndag 22. februar 2009

Dag 37 Fondsbu-Gjendebu


Etter en god natts søvn og en god frokost på Fondsbu startet jeg langs Bygdin ved halv tolv tiden. Så frem til en relativt rolig dag. Ganske mildt, rundt 0 grader. Stigning rundt Høystakka men etter det slakt oppover opp mot 1380 (fra ca 1000). Derfra var det bare å renne ned til Gjendebu (ca 1000 igjen), trodde jeg. Da jeg kom på toppen begynnte det nemlig.å snø mer. Helt på grensen til sludd. Etterhvert begynnte også kladdingen. Tok av meg kortfellene og tenkte at nå måtte det gi seg. 10 sek senere var det om mulig enda verre. Fantastisk irriterende! Kom meg etterhvert ned til Gjendebu. Der traff jeg to hyggelige karer fra Oslo, Henning og Svein-Erik. De er her på rypejakt og hadde fått en fin fangst. Spandable med øl og vin er de også. Takker så mye! På kvelden kom også en fransk trebarnsfamile (minstemann på 8år, eldste på 13). De har planer om en ukes tur her i Jotunheimen. Virkelig imponerende.

Ingen kommentarer: