tirsdag 24. februar 2009

Dag 39 og 40 Gjendesheim-Randsverk+hviledag


Nå befinner jeg meg på en liten hytte ved Randsverk camping. Et flott lite sted. Kom frem hit litt sent i går kveld (1930) etter en lang dag (37km), langs løyper og vei. Var bare å få i seg noe mat og komme seg i seng. Sliten og trøtt stod jeg i dag opp til vanlig tid, men etter frokost og en kaffe bestemte jeg meg for å ta en hviledag.

Etter rådslagning med betjeningen på Gjendesheim ble Sikkilsdalen utelukket, og Sjodalen valgt. Årsak er i hovedsak snømengden. Man detter lett igjennom til knes utenfor løyper og spor. Og slik kaving i snøen vil jeg gjerne unngå hvis jeg kan. Opp Sjodalen er det et ganske bra løypenett. Selv om de ikke alltid går rett nord er de fine å følge. Man kommer også tidvis vekk fra vei og motordur og får en fin naturopplevelse inne i skogen. Mange flotte gamle lafta hytter finnes også. Men N for Hindseter fjellhotell må man ta beina fatt. Det går unna det også, men tærer på kropp og sinn. Føttene får kjørt seg, men jeg er glad jeg har bc sko og ikke 75mm.

Hviledagen i dag har gjort godt. I morgen blir det nok en dag langs asfalt ned til Kvam. Litt kjipt å måtte gå SØ, men alt i alt har jeg nok spart tid på å velge denne ruta. Det er neppe snø på veiene ned til Kvam. Jobber nå med å få pulken kjørt ned dit. I verste fall kan jeg gå på brøytekantene. Ettersom det er ganske mildt har nok snøen satt seg litt.

Ingen kommentarer: