fredag 20. mars 2009

Dag 64 Bringåsen, hviledag

Var egentlig klar for å gå videre nordover i dag. Men i morges tok jeg en helomvending og bestemte meg for å ta hviledagen. Regn og vind fristet lite og det har vært noen tunge dager i det siste. Samtidig befinner jeg meg på en veldig koselig hytte. Neppe noen bedre plass å ta hviledag på denne etappen.
Motivasjonsmessig har det vært noen tunge dager etter pausen i Trondheim. Var forberedt på at det kunne bli tungt, men tydeligvis ikke godt nok. Har virkelig måttet jobbe med meg selv. Følte det gikk tyngre enn før pausen og neste mål virket veldig langt vekke.
Uansett begynner ting å komme seg igjen nå. Turgleden begynnte å komme tilbake i går. Traff på noen hyggelige verdølinger på vei fra Sandvika mot Vera. Noen kilometer ø for Vera ventet Bringåsen. Dette er en gammel koie som ganske nylig er pusset opp av NTT. Den er ikke oppført på noe kart og jeg var spent på hva som ventet. Det var en liten lapp på Innstua som gjorde meg oppmerksom på den. Som sagt, veldig trivelig plass. Blant topp 3 av hyttene til nå.
Dagen i dag har gått med til småreperasjoner, radio og lesing. Er glad jeg tok en hviledag og kjempet mot å jage km, selv så tidlig etter forrige pause. Regn og vind ville uansett ikke gjort det til noen stor dag.
I morgen starter jeg med friskt mot igjen på vei nordover.

Bringåsen, hviledag from Frederik Duun Norberg on Vimeo.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hei Fredrik
Nå har du passert vårjevndøgn, og det kommer til å bli lysere og lysere på dine dagsmarsjer framover. Med solen og lyset kommer nye krefter. Vi gleder oss til nye beskrivelser fra kanskje landets fineste fylke. Fortsatt god tur
Hj.hilsen t.anne og o.erik