onsdag 25. mars 2009

Dag 68 Sørli

Da var også etappe 9 unnagjort. Kom frem til Sørli i går kveld og ble tatt godt i mot av Jon Aspnes, far til en god kompis fra forsvaret. Ikke verst å få biff, øl, kaffe og cognac til kvelds. I dag morges vartet han opp med egg og karbonader til forkost. Helt fantastisk. Tusen takk skal du ha Jon, meget takknemlig.

De siste dagene har vært utrolig flotte. Regnet og vinden som kom på fredag (da jeg satt inne på Bringåsen) har skapt et utrolig godt føre. Skareføre med litt styresnø oppå. Været har også stadig blitt bedre og i går toppet det seg med knallblå himmel og vindstille. Det kan ikke bli bedre. Nå er det virkelig flott å være på tur! Så du hadde rett onkel, sol og finvær gir nye krefter :) Ingen tvil om det.

På søndag kom jeg frem til Holderen helt på svenskegrensa. Der ligger en DNT hytte, Bekkstugu. Forventet å finne en øde og tom hytte, og på avstand virket det slik. Da jeg nærmet meg så jeg to pulker som lå utenfor. I døra ventet to mann, Marius og Anders. Hyggelig overraskelse. Luksus å komme til varm hytte og en ferdig kopp kaffe. Marius Montarou er også en NPL vandrer, Anders holder ham med selskap fra Sørli til Meråker. Han startet nordenpå i høst og hadde noen måneders pause rundt juletider. Startet opp igjen med ski og pulk i slutten av februar. Dette er altså den fjerde unike Norge på langs turen jeg treffer på. Helt utrolig hvordan tilfeldighetene spiller inn slik at vi treffer på hverandre. Og det er utrolig artig. Praten renner over med en gang og det er utrolig mye å snakke om. Rutevalg og utstyr, erfaringer, ja alt som har med turen å gjøre.

Nå er jeg som sagt på Sørli. Venter på en Norgespakke som forhåpentligvis har kommet. Hvis så er tilfelle drar jeg videre mot Nordli i dag. Neste holdepunkt blir Hattfjelldal, altså igang med etappe 10.

Her kan du følge med NPL'erne som jeg har truffet på til nå
Marius Montarou

Tonice og Arnt Helge

Erik Moe

Stian og Kjell Ivar

Pakkene er kommet! Da setter jeg i marsj, vi snakkes

Drømmedag på fjellet, Sørli from Frederik Duun Norberg on Vimeo.

1 kommentar:

Unknown sa...

Takk Frederik! Takk for sist, og takk for lykkeønskningen på bloggen min. Jeg ser du har kommet langt, og det er bra, selv om jeg er misunnelig. Si i fra i sommer eller i høst hvis du er keen på en topptur eller ti. Du vet hvor jeg er.