torsdag 11. desember 2008

Norge på langs lista

Jeg er langt fra den første som tar turen fra Lindesnes til Nordkapp. Så langt er det 132 registrerte turer på NPL-lista til Odd Vinje (tok selv turen vinteren 97). Den første som gikk var Bjørn Amsrud sommeren 1966. Seks år senere tok han turen på nytt. Denne gangen på vinteren. Siden har altså listen bare blitt lenger og lenger. Turene er blitt gjennomført både sommer og vinter, solo og i grupper, med og uten bikkje. Så vidt jeg kan se vil jeg kunne bli den 29 på listen over dem som går solo om vinteren. Jeg får også selskap på listen over dem som går Norge på langs vinteren 2009. Her er åtte andre turer som vil være i gang på samme tid som min.
Marius Montarou (møttes på Holderen)
Kjell Hanstad og Regina Alexandrova
André Spica
Erik Moe (møttes første gang på Ljosland, så på Finse)
Tonice og Arnt Helge (møttes på Kjeldebu)
James Baxter
Stian og Kjell Ivar (møttes på Kjeldebu)
Simon og Tom (møttes på Ny-Sulitjelma, holdt følge med begge to til Innset, og Tom helt frem til Nordkapp)

3 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg bli med ogsaa

se www.skipaddlenorge.com

kanskje ve treffes i Jotunheimen/Rondane omrode, fordi jeg er langsom og du skal ta meg.

snakkes James

Unknown sa...

dette er feil URL

jeg skriver paa norsk. riktig URL er www.skipaddlenorway.com

Hils James

Frederik Duun Norberg sa...

hei du
imponerende norsk :)
nå er du også med i gjengen
snakkes