tirsdag 20. januar 2009

Dag 5 Ljosland fjellstove


Er fortsatt på Ljosland fjellstove. Tok på meg ski og pulk i dag morges med retning Gaukhei. Da jeg kom ut i terrenget fant jeg fort ut at det ikke gikk. Satte fra meg pulken og gikk videre for å se hvordan forholdene var lengre oppe ved langevatnet. Brukte nesten 2timer på knappe 2km og da var jeg gjennomvåt av svette og sliten. Detter igjennom til knes i snøen. Det er kommet 80cm snø siden fredag. Nå er det 0 grader og det snør kraftig. Usikker på hva jeg gjør videre di neste dagene.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Fredrik.
Ja, nå har du kommet opp i litt av et dilemma. Nå hadde nok 1 par store truger vært tingen.Skal jeg komme bort med 1 par. Ellers ser det ut som om det kommer en del snø i dagene framover og.
PerG

Anonym sa...

Enig med Per. Ville brukt truger og evt tatt på meg sekken igjen.
Å dra pulk i mye løssnø er slit.

Kristian Knudsen

Anonym sa...

Ønsker deg ein god tur! Slike snøforhold er utfordrane og vanskelege, ja særleg tyngre kan det nok ikkje bli. Imidlertid kan du håpe det blir litt betre innover. Brukte sjølv 3 1/2 dag frå Ljosland til Gaukhei under liknande forhold, og då var den første mila desidert tyngst. Den einaste teknikken som fungerte var å først gå opp spor, så hente pulken etterpå. Og då blir det lite framdrift.