fredag 23. januar 2009

Dag 6-8 Ljosland-Pytten-Gaukhei-Suleskard


Endelig fremme ved familiehytta i Suleskard. Dette er et av di virkelig store høydepunktene på hele turen. Valgte å legge fra meg pulken på Ljosland og fortsette med sekken grunnet mye snø. Et skikkelig slit men kom til slutt frem til Pytten (gammel gård) der jeg tok inn i vedskjulet. Torsdag var om mulig enda tyngre. Over vann gikk det greit, men med en gang man kom i terrenget sank man langt nedi. Ved Gaukhei la jeg meg inn i Gaukungen. En flott liten hytte med alt man trenger. Natt til fredag blåste det kraftig. Glad jeg var innahus da. Vinden roet seg noe til i morges og hadde gjort underverk med snøen. Så dagen i dag har vært effektiv. Kom nesten 30km av gårde, noe som igjen er nesten dobbelt så langt som di to foregående dagene. Blir i Suleskard sammen med familien til over helgen før veien går videre til Taumevatn. Takker for kommentarer og tilbud om hjelp Per G. Virkelig snilt av deg.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hei igjen.
Det var godt å høre at du var vel framme i Suleskard. Jeg er imponert.
PerG

o.erik sa...

Vi er imponert Fredrik.
Masse taker med ønske om en opplevelsesrik og flott tur.
o.erik

Anonym sa...

Veldig bra jobbet! Stå på:)

Kristian Knudsen