lørdag 19. juli 2008

Om meg

Frederik Duun Norberg, 24 år fra Sandnes. For tiden bachelorstudent i psykologi ved NTNU. Har for høstsemesteret flyttet fra Trondheim og hjem til mor, far og søsken i Sandnes. Dette for å forberede meg best mulig til turen. Ved siden av å studere og trene vil deler av høsten gå med til jobbing på Hetland sport i Sandnes. På mange måter blir denne jobbingen en viktig del av forberedelsene til turen, det være seg alt fra rådføring og hjelp fra kunnskapsrike kolleger til bestilling av utstyr. Den foreløpige planen er å starte fra Lindesnes i midten av januar, målet er så grovt sett å komme frem til Nordkapp i starten av mai. Mao på tur i ca 100 dager.

Ellers...

...så har oppveksten min i hovedsak dreid seg om speiding og fotball. Med far som svært aktiv speiderleder ble jeg tidlig dratt med på det meste 1. sandnes speidergruppe fant på. Det være seg alt fra snøhuleturer til kanoturer. Fotballkarrieren startet i 1. klasse og varte frem til slutten på videregående. Interessen for selve fotballen er der fortsatt, men stort sett fra sofaen og tribunebenken. Den aktive delen av fotballen er blitt erstattet av annen trening som løping og sykling (jo lengre, jo bedre).

Som eldstemann i en søskenflokk på seks har oppveksten vært rimelig hektisk. Med 3 brødre og 2 søstre er det ikke tvil om at mor og far har hatt hendene fulle. Allikevel har de greid å legge til rette slik at hver og en av oss har kunnet dyrke våre egne interesser, og støttet oss 110% i de valg vi har tatt. Dette skal de ha en stor takk for! Fem søsken med både like og ulike interesser som meg selv har gitt meg både rike erfaringer og mangfoldige opplevelser. Det er heller ingen tvil om at de alle 7 gir meg stor inspirasjon og skaper høy motivasjon for å prøve ut og mestre ulike utfordringer.

Etter videregående var tiden kommet for verneplikten. Jeg var så heldig å komme til Kirkenes og Garnisonen i sør - varanger. Dette området langs russergrensen består av fantastiske friluftsområder. Alt fra høyfjell og sjø i nord til dype skoger og myrer i sør. Når forespørslene og oppfordringene kom om ytterligere forlengelse av tjenesten kom var det ikke vanskelig å takke ja. Jeg ble der i 3 år :)

Etter endt tjeneste gikk ferden til Bergen og psykologistudier. Studerer fortsatt psykologi, men har flyttet til Trondheim. Ferdig med bachelor i psykologi til jul 08. Planen videre er å ta en master i arbeids og organisasjonspsykologi fra høsten 09.

Kan kontaktes på:
frederikdn@gmail.com eller fdn83@hotmail.com

Ingen kommentarer: