tirsdag 21. oktober 2008

Dekkslep på solastranden

I dag hadde jeg min aller første treningsøkt med dekk på slep. Sikkert et latterlig syn, men hensikten er å venne kroppen til bevegelsen, spesielt påkjenningen i mageregionen. Gikk frem og tilbake på solastranden og det ble en god økt. Ingen tvil om at denne øvelsen er uvant, og jeg må ærlig innrømme at dette var tyngre enn forventet. Av den grunn vil jeg prøve å få trent mer på dette i tiden fremover.

Jeg drar på to gamle bildekk som er festet med 9mm klatretau i trekkselen. Dette i kombinasjon med sand og vann gjør at dekkene bare blir tyngre og tyngre jo mer jeg kaver meg bortover langs stranden, opp og ned i sanddynene. Går også med staver for å "få den rette gangen". Kan nok også gjennomføres med hell på mer hardpakkede grusveier men da blir kanskje to dekk litt lett. Alternativt kan en legge noen steiner i dekkene.

Ingen kommentarer: