mandag 6. april 2009

Dag 81 Tverrelvnes-Mosjøen-Tverrelvnes

I dag morges ble jeg først kjørt ned til Hattfjelldal av Gunder, deretter tok jeg bussen til Mosjøen. Totalt 10 mil. I dag gjaldt det å skaffe seg nye ski, helst så fort som mulig. Skrekkscenarioet var å måtte vente til over påske før jeg fikk meg nye ski, men jeg hadde troen på at ting ville ordne seg. Ble tipset om at Intersport Mosjøen hadde best utvalg på fjellski. Jeg sto på trappene da de åpnet klokken 1000. De hadde et par igjen av Åsnes Amundsen i lengde 201. Ellers var det skralt. I utgangspunktet kom jeg med et par som var 208 og var godt fornøyd med lengden, men jeg husker også at jeg før turen var i tvil om jeg skulle gå for de lengste, eller 201. Så egentlig ingen krise, snarere tvert imot. Nå kunne jeg prøve begge deler og erfare hva de 7cm egetnlig betyr. Etter god hjelp og velvilje fra Intersport Mosjøen og Hetand Sport i Sandnes ble det ordnet slik at jeg fikk med meg det siste paret på dagen. Tok bussen opp til Hattfjelldal der jeg igjen ble hentet av Gunder. Fantastisk service.

Så da er jeg klar for å vandre videre nordover. Starter i morgen tidlig og satser på en god dag. Nå hører jeg til og med at godværet er på vei :) Takker familien Garsmark for et kjempeflott opphold her på Tverrelvnes.

1 kommentar:

James Baxter sa...

exactly same thing happened to my Asnes Amundsen. Also to Andre Spica. must be a known problem. Staa paa Fred. hils James