mandag 29. desember 2008

Juleferien over

Nå begynner det virkelig å nærme seg. Kun ett par uker igjen til jeg tar mine første stavtak fra Lindesnes fyr. Det meste av utstyret er nå på plass og i jula fikk jeg gått meg noen småturer på ski i Sirdal. Er veldig godt fornøyd med valg av både ski og binding. Skoene er også meget behagelige. Snøforholdene i Sirdal er for tiden ikke all verden, men det er i alle fall snø. Det er så hardt at en nesten kunne bruk skøyter som fremkomstmiddel. Har med andre ord fått god bruk av stålkantene og kortfellene. Forholdene har gjort at jeg har fått en god test på hvor stabile BC systemet og Skarvet skoen er. Det er nok litt mindre stabilt enn 75mm, men jeg synes det fungerer bra, angrer ikke.

Det gjenstår allikevel noen småting. I hovedsak mat og førstehjelpsutstyr. Dette regner jeg med å ha i boks til helgen. Da drar jeg opp til Sirdalen igjen for å gå meg en liten todagers tur. Målet er da å få brukt mest mulig av det utstyret jeg planlegger å ha med. Får håpe det kommer litt mer snø. Dette blir selveste generalprøven før jeg starter den 15 januar.

Ingen kommentarer: